Aggressiv av Strattera

Skrivet den 25 mars 2011

”Fick Strattera på recept, slutade andas och hamnade op hjärtintensiven”

Fick precis nedanstående mail från en läsare angående Strattera:

”Hej, har ätit Strattera i ca 1 år, 20-30 mg.

Känner påverkan på hjärtat och har blivit aggressiv och misstänksam mot omgivningen.

Har nu sen 3 veckor tillbaka slutat med Strattera och har haft GRAV depression och dödsångest sen dess, vill bara sitta och gråta.

Har varit tvungen att ta nån tablett för att må bättre för dagen, men dagen efter dödsångest igen. Undrar hur lång tid det tar för att bli ren i kroppen.

Nu efteråt inser jag att medicinen inte gjorde nån verkan, bara mådde lite bättre första dagarna. Sen blev allt som vanligt.

Tack för en bra sida, det skrivs så lite om sidoeffekterna av medicinerna, bara hur bra det är.”

Tyvärr är många svenskar nu fast i olika diagnoser och psykpiller. Det finns hundratals olika mentala störningar och diagnoser! De räcker väl till för att klassa oss alla som mentalt störda. Vem tjänar på detta?

Jag rekommenderar följande artiklar:

Hur man kan må bättre

Bedrägeriet med diagnoser, lyckopiller, antidepressiva och SSRI preparat!

Slutade med Concerta och började leva!

Psykiatrin vill stämpla oss alla som mentalt störda

Fakta om ADHD & Ritalina, Concerta och Strattera

Att sluta med psykpiller och börja leva

Tabletter, lyckopiller, antidepressiva


Välkommen att kommentera eller kontakta mig!

Med vänlig hälsning,
Peter



KONTAKTA MIG. Fyrabarns-pappa, medmänniska, medlem i AMNESTY, KMR (Kommittén för mänskliga rättigheter) och RÖDA KORSET.

Bookmark and Share

1 kommentar för 'Aggressiv av Strattera'

  1.  
    Mickey
    15 maj, 2011 | 17:28
     

    Anser du att det är någon skillnad på concerta respektive strattera? Eller är de bägge två likadana?

    För min läkare säger det att Concerta är korttidsverkande medan Strattera är långtidsverkande. Håller du med om det?

    Jag har glömt concerta i en vecka en gång utan att känna abstinens. Jag kände helt enkelt inte för att ta den. Det är svårare att sluta med strattera däremot. Jag försökte en gång och det gick inte. Men jag blir sugen på ett nytt försök.

    SVAR:
    Tack för din kommentar!
    Jag känner inte till det som din läkare säger.
    Läs dessa artiklar och se om du kan använda något i dem:
    http://www.peterularsson.se/hur-man-kan-ma-battre/
    http://www.peterularsson.se/category/att-sluta-med-psykpiller-och-borja-leva/

    Lycka till! Peter

Lämna gärna en kommentar som jag godkänner innan den publiceras.
Detta är min egen hemsida med mina tankar och åsikter - ingen debattsida.
Inga länkar godkänns i kommentarerna. Tänk på att ditt namn kan synas i sökmotorerna om du sätter ut det. Vill du berömma, debattera eller kritisera?


(krävs)

(krävs)

Information
Alla dina rad och styckebrytningar sätts dit automatiskt. Din e-postadress visas aldrig. Tänk gärna igenom det du skriver.

Använd knapparna nedan för att redigera din kommentar.


RSS flöde för kommentarerna i denna post | TrackBack URI

 

All nedtrappning av psykofarmaka skall ske i samråd med auktoriserad läkare.

Enligt vetenskapliga undersökningar har många deprimerade personer smärta (ibland är den förträngd) och rent kroppsliga problem. Som en första åtgärd rekommenderas alltid en fullständig kroppslig läkarundersökning med uppföljning och behandling. Välj en läkare som är inriktad på rent kroppsliga problem.

Folk blir skadade av elchocker, ECT! Skriv på protestlistan!